Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
musicserwis
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 19:50, 15 Lut 2010 Temat postu: Ubezpieczenie budynków |
|
|
Już z kilku źródeł wiem, że ubezpieczenie budynku o wartości 1mln zł to granice 300-700zł. Skąd nasz zarządca wziął kwotę 350zł od mieszkania ? Czy osoba, która zarządza wieloma nieruchomościami nie ma rozeznania w temacie ubezpieczeń majątkowych ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
marol
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:36, 15 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ja również nie mam pojęcia skąd taka suma. Zaproponowałem Panu zarządcy pomoc w tej sprawie, ale otrzymałem odpowiedź, że ubezpieczyciel jest już wybrany, a kwota ubezpieczenia to 1000zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
musicserwis
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 22:47, 15 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
No to fajnie, trzeba będzie spytać czym się kierował nasz Pan zarządca. Nie za bardzo rozumiem, mieszkańcy podsyłają oferty a on wybiera inną i to jeszcze mega drogą...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pomocna dłoń
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 23:04, 15 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
witam,
ja za ubezpieczenie mieszkania od wszelakich zniszczeń: pożar, zalanie, zniszczenie przez wiatr, zniszczenie przez spadający samolot itd.... zapłaciłem w PZU za rok 160zł. jego wyliczenia są trochę śmieszne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszkaniec
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Wto 12:17, 16 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
myślę, że jeżeli nasz pan zarządca nie przedstawi nam szczegółowej analizy kosztów to będziemy musieli go zmienić, jest duża konkurencja na rynku także i w tym segmencie, a nam potrzeba człowieka uczciwego i rzetelnego, znam kilka takich firm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieszkaniec
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Wto 12:19, 16 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
myślę, że jeżeli nasz pan zarządca nie przedstawi nam szczegółowej analizy kosztów to będziemy musieli go zmienić, jest duża konkurencja na rynku także i w tym segmencie, a nam potrzeba człowieka uczciwego i rzetelnego, znam kilka takich firm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacek
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 12:51, 16 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Kwota jak podaje Pan Zarządca jest absurdalna, dostalem szczegółowa oferte ubezpieczenia naszej wspolnoty od znajomego ubezpieczyciela(TU Alliaz) z ktorym wspolpracuje i mozemy skorzystac z duzych upustow.
Ponizej przeklejam maila ktorego dostalem od niego:
..."Witam
W nawiązaniu do zapytania ofertowego wysyłam w załączeniu ofertę na Ubezpieczenie wspólnoty.
Składka za jeden budynek przy zawarciu wszelkich możliwych opcji w wartości odtworzeniowej tj., budynki wraz ze stałymi elementami od pożaru i zdarzeń losowych, wandalizmu i graffiti, katastrofy budowlanej, wynajmu mieszkania zastępczego na czas remontu po pożarze, przepięcia w instalacjach, ubezpieczenie elementów działki od zdarzeń losowych, odpowiedzialności cywilnej wraz z parkingami, garażami i placem zabaw może kosztować w Allianz 430 zł za budynek.
Szczegóły oferty w załączeniu.
Pozdrawiam
-----------------------------
Bogusław Piwowarczyk
Dyrektor Agencji
TU Allianz Polska S.A.
Agencja Cover s.c.
tel. 0501 254 768
tel. 012 380 17 25
fax 012 380 17 21
email: [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] "...
PS. szczegolowa oferte przeslalem do zarzadcy. Gdyby ktos z Was chcial sie zapoznac to moge mu ja przesłac na maila. Powiem szczerze ze jest naprawde bardzo interesujaca za cene 430PLN za budynek mamy FULL PAKIET wiec nie przyjmuje do wiadomosci ze zarzadca wybral inna oferta za ktora bedziemy placic 1000PLN czy 2000PLN za budynek
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
musicserwis
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 13:25, 16 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Dokładnie, jeszcze tydzień temu myślałem "dajmy mu szanse", ale jak wybierze opcje ubezpieczenia dwa-trzy razy droższą od średniej rynkowej to będę wątpił, że działa w naszym interesie. Przecież na spotkaniu słyszelismy, że na wszystko brakuje i będzie brakować pieniędzy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marol
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 14:07, 16 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ja również wysłałem zapytanie Panu zarządcy o szczegóły ubezpieczenia, ponieważ znajmy w centrali Generali w Warszawie prawdopodobnie mógłby nam przedstawić ciekawą ofertę. Otrzymałem odpowiedź mailem, że ubezpieczyciel jest już "prawie" wybrany, a koszt ubezpieczenia oscyluje w kwocie 1000zł. Na spotkaniu wspólnoty próbowałem mieszkańców uświadomić, że nie można uchwalać kwoty np. ubezpieczenia nie mając choćby jednej konkretnej oferty, ale niestety nikt (albo prawie nikt) się tym nie przejął. W tym momencie mamy uchwałę w formie aktu notarialnego odnośnie kwoty ubezpieczenia czy skrzynek pocztowych, więc próba odkręcenia tego nie ma większego sensu. Ludzie, przecież te kwoty są kilkukrotnie zawyżone!
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez marol dnia Wto 14:11, 16 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wolfwhite
Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 14:21, 16 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
To nie tak, przyjmując uchwałę zgadzamy się na przeznaczenie takiej kwoty max. na dany przedmiot, ale to nie znaczy, że Zarządca ma wszystko wydać. Jeśli uda się zawrzeć taniej umowę ubezpieczenia to to co zostanie powinno zostać np. zaliczone na poczet składki na bieżące utrzymanie za przyszły miesiąc. Inaczej byłoby bez sensu. Poza tym skoro jest prawie wybrany to trzeba naciskać Pana zarządce żeby zmienił zdanie i wybrał jednego z tańszych ubezpieczycieli.
Inna sprawa, że w takim wypadku gdy mamy ofertę 3 razy tańszą i Zarządca wie o tym i mimo wszystko wybierze droższą ofertę bez konkretnego uzasadnienia to to wygląda na niegospodarność i jak będzie więcej takich zdarzeń to możemy jako wspólnota złożyć skargę na tego Zarządcę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marol
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 14:27, 16 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Niestety, ale specjalistą od Prawa nie jestem W uchwale pisze jednak wyraźnie, że zobowiązujemy się wpłacić po 350zł na konkretny cel, tj. ubezpieczenie budynków. Mam jednak nadzieję, że kolega wolfwhite ma rację. Poczekamy, zobaczymy ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pomocna dłoń
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 0:37, 17 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
my jako wspólnota możemy zarówno powoływać nowe uchwały jak i je obalać a zarządca powinien się liczyć z naszymi uwagami a nie ciągle Nas straszyć ze jak czegoś nie zrobimy to Nas poda do sądu. mam jeszcze pytanie czy zarządca odpowiedział na pytanie zadane mu na ostatnim zebraniu wspólnoty czy podejmując się zarządzaniem wspólnotą tajemniczy zakątek zdawał sobie z tego sprawę że opłaty na utrzymanie osiedla są zbyt niskie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marol
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 16:33, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Sąsiedzi. Dzisiaj otrzymałem ofertę kompleksowego ubezpieczenia naszego osiedla. Kwota o jakiej mówimy to 2000zł od wszystkich budynków. Przesłałem ofertę do naszego zarządcy i poprosiłem o ustosunkowanie się do niej. Ciekaw jest skąd zatem wzięła się kwota 350zł od lokalu ...
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łukasz
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 17:20, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Nie udało się podwyższyć opłat za bieżące utrzymanie na ostatnim zebraniu więc zarządca wpadł na pomysł uchwalenia wpłaty na ubezpieczenie budynków w wysokości 350zł. Ubezpieczenie będzie kosztować ok 50zł za mieszkanie i 300zł zostaje na bieżące utrzymanie.
Dodatkowo opłata za odbiór śmieci została wyłączona z opłaty na bieżące użytkowanie - co daje większą kwotę do dyspozycji.
Tak więc nie uchwalając podwyżki została ona przemycona w postaci opłat dodatkowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pomocna dłoń
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:06, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
wydaje sie mi że zarządca zamiast nam pomagać to zdecydowanie utrudnia życie! nie może a na pewno nie powinien wydawać Naszych pieniędzy na droższe ubezpieczenie skoro dostał ofertę zdecydowanie tańszego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|