Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Akutan
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 11:55, 01 Lut 2010 Temat postu: Podwyżka |
|
|
Cześć
Co sądzicie na temat zaproponowanej podwyżki opłat za mieszkanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
marol
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 13:50, 01 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
A co można sądzić? Facet "proponuje" podwyżkę, a my nie mamy nawet wyszczególnione na co idą owe pieniądze. Poza tym skoro istnieje wspólnota mieszkaniowa, to wydaje mi się, że wszystkie usługi powinny być wybierane w formie przetargu. 40zł za śmieci to lekka przesada?! Poza tym jak można proponować kwotę 40zł od mieszkania, a nie od liczby zameldowanych osób czy też wg. udziału? Ja póki co płacę (w centrum Krakowa) 10zł miesięcznie od 2-ch osób.Mam nadzieję, że osoby mieszkające na naszym osiedlu mają głowę na karku ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wolfwhite
Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 14:31, 01 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Po obejrzeniu kilku ofert na stronach wydaje mi się, że jednak ta cena nie jest jakaś strasznie wysoka. Zobaczcie np. na stronie [link widoczny dla zalogowanych] jest cennik i pojemnik 120l wywóz jednorazowo to 17zł jak uwzględnić wywóz 4x w tygodniu to już się robi 68zł. Myślę, że trzeba poczekać na konkrety, czyli ile razy będzie wywóz, jaka będzie pojemność pojemnika, czy dostarczą pojemniki na odpady segregowane. Może jaka inna konfiguracja pojemników, typu nie po 1 na każde mieszkanie ale 1 większy na 3, wtedy powinno być taniej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciek
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 16:27, 01 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
To już bardziej opłacałoby się mieć pojemnik 1100l (70,62) na 3 mieszkania, wywóz raz na miesiąc.
Pojemność wychodzi niewiele mniej niz 3 x 4 x 120= 1440l (3 mieszkańców, 4 razy w tygodniu).
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
zachod1
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 9:03, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ja czegos tu nie rozumiem - podwyzka na 5 zl za metr powierzchni uzytkowej lokalu. Zalozmy ze jest ok 50 mieszkan po 50m2 = 2500 m2 * 5 zl = 12 500 zl, do tego jeszcze oplaty za garaze i miejsca parkingowe ok 1 000 zl. Calkowita kwota = ok 13 000 - 14 000 zl.
Od tego nalezy odliczyc wynagrodzenie pana zarzadcy ok 3 000 zl - pozostaje ok 10 000 - 11 000 zl miesiecznie na utrzymanie naszego osiedla. Zadam pytanie - co tyle kosztuje , odsniezanie, sprzatanie? Koszty pradu wspolnego nie powinny byc az takie duze (na chyba ze ktos kradnie prad - np wykonawca na potrzeby ostatniego domku ale nie sadze ze tak jest).
Jak rozmawiem ze znajomymi to oni maja stawki ok 1,9-2,3 zl za m2 lokalu wiec nie wiem skad u nas znalazla sie propozycja 5 zl.
Rozumiem ze jak bedzie zebranie i wiekszosc nie zgodzi sie na podwyzke to jej nie bedzie - wiec radze zeby jak najwiesza ilosc mieszkancow zglosila sie na to zebranie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kag
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 9:36, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
no wczoraj dobraliśmy pisemko od kancelarii ni nie mało się uśmialiśmy,
bo faktycznie z 1,50 zł (które było na akcie notarialnym - końcowym) teraz jest uchwała żeby 5 zł/m2 to jakaś kpina chyba... bo to za nidługo to bedziemy płacić większe czynsze niż w jakimś budownictwie komunalnym albo jakiś TBSach...
nie rozumiem tego jak można wyjść z taką inicjatywą w pierwszym miesiącu "życia" osiedla, gdzie jeszcze nic nie zostało naprawione i zrobione... masakra jakaś...
popieram zachod1 _ i miejmy nadzieje ze większość nas będzię na tym zebraniu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kag dnia Czw 9:38, 04 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
molder
Administrator
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 10:22, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
musimy sie zmobilizowac i przyjsc, bo za nieobecnych zgodnie z aktem koncowym glosuje deweloper, a on raczej zagłosuje "za"
do poniedziałku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Akutan
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 10:39, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
My się na pewno nie zgodzimy. To jest dużo za dużo. około 2,5 uważam, że to już było przegięcie ale jakiekolwiek podwyżki chyba sobie żartują z nas.
Jeśli chodzi o koszty odśnieżania i temu podobne zimowe, to możliwe, że są wyższe, ale na co kasa pójdzie latem?
Takiej Pani/Panu sprzątającemu to się płaci 1000 zł miesięcznie, to ile osób oni planują zatrudnić do utrzymania porządku?
Do zobaczenia w poniedziałek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zachod1
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 11:10, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Boje sie ze raczej nie przeglosujemy sprzeciwu, z tego co sie orietuje to kilka mieszkan posiada wyknawca AEDES oraz kilka jest wlasnoscia pracownikow i wlascicieli dewelopera, wiec przy zalozeniu ze aedes niech ma ok 5-7 mieszkan, deweloper ok 3-5 mamy 12 mieszkan ktore moga glosowac za podwyzka. Dodatkowo zalozmy ze polowa wlascicieli mieszkan nie przyjdzie (ok 15-20 osob) wiec pozostaje ok 15-20 glosow przeciz podwyzce - a z tego co sie orietuje musi byc wiekszosc czyli 51% glosow. Jedyna szansa w tym ze zarzadca musi okazac powod podwyzki i musi sie okresowo rozliczac z pobranych pieniazkow.
Warto zawiazac komitet ktory bedzie kontrolowac zarzadce czy wywiazuje sie ze swoich zadan i co robi z pieniazkami (mamy takie prawo).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Akutan
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 11:58, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
I będziecie płacić po 5 zł za metr? Jak ustalaliśmy 1,5? w tych 5 zł powinien się zawierać monitoring, wtedy to by miało sens. A w TBS-ach jak płacą taką kasę to spłacają kredyty, mają niektóre media w cenie + wywóz śmieci. A my co? Ta kwota jest chora. Ale mam nadzieję, że będą mieli dokładną kalkulację wszystkich kosztów. I ewentualnie mają jakiś pomysł na to co zrobić z tymi pieniędzmi co przeleżały sobie za styczeń.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Akutan dnia Czw 12:13, 04 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
marol
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 23:46, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ja również propozycję zarządcy uważam za nieporozumienie. Wprawdzie obecnie płacę 270zł czynszu ale mam w tym wszystko: ogrzewanie, śmieci, wodę i TV. Mam nadzieję, że większość mieszkańców osiedla to trzeźwo myślący ludzie. Poza tym jako wspólnota powinniśmy ogłaszać przetargi na poszczególne usługi. Nie może być tak, że Pan B. mówi, że płacimy, a wszyscy bez gadania płacą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pomocna dłoń
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:27, 05 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Z tego co sobie szybko obliczyłem to za "nasze wspaniałe" M bedziem płacić średnio:
- zarządca po podwyżce około 320zł
- gaz średnio przez cały rok 250zł ( ciepła woda + CO)
- zimna woda i kanalizacja 60zł
- prąd 140zł
- śmieci 40zł
Łącznie daje to 810zł +/- 50zł.
Jeśli zakupilibyśmy mieszkanie w TBS to nie zapłacilibyśmy po 250tyś za własne M tylko znacznie mniej a czynsz wyniósłby nas ze wszystkimi wymiennymi opłatami około 850zł.
Zmobilizujmy się i zagłosujmy za obaleniem bezsensownych uchwał.
Zarządca decydując się nim zostać wiedział co bierze w swoje ręce, nie kupował kota w worku!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysztof
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Nie 15:29, 07 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Maciek napisał: | To już bardziej opłacałoby się mieć pojemnik 1100l (70,62) na 3 mieszkania, wywóz raz na miesiąc.
Pojemność wychodzi niewiele mniej niz 3 x 4 x 120= 1440l (3 mieszkańców, 4 razy w tygodniu). |
Maciek to bez sensu wiesz jaki zapach będzie z tego w lecie ?
admin: Nie pisz proszę drukowanymi literami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysztof
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Nie 15:32, 07 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Podwyżki to chyba jakis zart ,brak słów ,to co jest w akcie to jest do akceptacji ,nic więcej ,a pan sprzątający zrobil przez 3 dni więcej strat niz porzadku zobaczcie jak wygląda kostka przed klatkami ???
admin: Jak wyżej + ort
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciek
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 0:58, 08 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
krzysztof napisał: | Maciek napisał: | To już bardziej opłacałoby się mieć pojemnik 1100l (70,62) na 3 mieszkania, wywóz raz na miesiąc.
Pojemność wychodzi niewiele mniej niz 3 x 4 x 120= 1440l (3 mieszkańców, 4 razy w tygodniu). |
MACIEK TO BEZ SENSU WIESZ JAKI ZAPACH BĘDZIE Z TEGO W LECIE ? |
No to, to swoja drogą. Zresztą do tych betonowych składzików pod samymi naszymi oknami duży raczej nie wejdzie.
Ciekawi mnie też czy śmieciarka będzie wjeżdżać na teren osiedla czy tylko do bramy. Jeśli na teren osiedla to będziemy naprawiać bramę chyba co tydzień...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|